Els espais són ambients de joc, experimentació intuïtiva i de descoberta preparats per l'equip de mestres.
Amb les Creatives volem posar a l'abast dels nens i les nenes l'experiència creativa, tant a partir de la interacció entre uns i altres com de l'experimentació íntima i autònoma que permet que siguin els mateixos alumnes nous generadors d'art i de cultura.
Els agrupaments es fan amb grups reduïts heterogenis de diferents edats amb un treball interdisciplinari, amb una atenció especial als continguts de la Competència Artística i Cultural.
Els alumnes poden escollir quina creativa voldran fer tenint en compte quin llenguatge volen treballar i la temàtica en la qual treballarà cada creativa.
Els llenguatges que utilitzem són: el cos (expressió corporal), la música (dansa, instruments, cantar), les arts plàstiques en pla i en volum, les noves tecnologies (fotografia, llenguatges informàtics, audiovisuals, cinema), teatre, l'escriptura...
Com a escola volem també unir aquestes vies d'expressió amb la necessitat de reflexionar sobre allò que com a societat volem transformar seguint l'Art thinking.
És per això que cada creativa treballarà un tema escollit pels mestres o/i pels alumnes en el qual després de conèixer'l ens convertirem en agents crítics i crearem obres d'art que ajudin a reflexionar a tothom que les contempli.
Aquest curs les temàtiques escollides han estat entre altres:
- Les relacions personals enfront de les relacions en les xarxes socials
- Comprar, llençar, comprar
- La moda i els estereotips
- Estar bé ser diferents
- Aprendre cançons dels avis i àvies
- Com es viu amb discapacitat?
- Els poemes visuals per parlar sobre qui sóc jo
- Fotografiar l'invisible
Els éssers humans al llarg de la història de la humanitat hem desenvolupat molts llenguatges per expressar-nos estèticament. Som éssers socials i creatius per naturalesa però també en podem aprendre i adquirir els coneixements dels altres.
Petits grups heterogenis que en diàleg interactiu realitzen tasques amb la dinamització d'una persona adulta.
La psicomotricitat, basada en el joc espontani, és una eina que ajuda a reforçar la confiança i la seguretat dels infants.
Els projectes desperten l'interès per aprendre: els coneixements que adquirim van lligats a processos per entendre la vida real.
El moment de l'entrada i la sortida de l'escola s'acompanyen amb música.
Esmorzem fruita i fruits secs i al menjador tenim cuina pròpia, ecològica, de temporada i de proximitat.
Servei d'Acollida Matinal, Servei d'Acollida Vespertina, activitats complementàries i casals